Google AdWords

Què significa Google AdWords? Definició i significat

AdWords és el servei de links patrocinats de Google.. Aquests links apareixen en anuncis a la part superior, lateral o inferior de la pàgina de resultats de cerca quan un usuari ha introduït certes paraules de cerca relacionades amb el producte que ofereix l’anunciant. De fet, la definició d’AdWords en anglès és “paraules anunci”, ja que la locució consta de les paraules “Ad” (anunci) i “Words” (paraules)

AdWords és un sistema de publicitat de Pay Per Click (pagament per click), ja que els anunciants no paguen a Google quan el seu anunci apareix a la pàgina de resultats sinó quan l’usuari fa click al seu anunci. El preu del click no és fix, sinó que s’estableix mitjançant subhasta (el que l’anunciant estigui disposat a pagar per ell) i el nivell de qualitat de l’anunci, que depèn de l’oferta i la demanda de les paraules de cerca amb les quals l’anunciant vol que aparegui el seu anunci, entre d’altres factors.

Per la seva banda, la posició de l’anunci (que influeix decisivament en la probabilitat que l’usuari faci click) la determina el pagament per click i la coincidència i rellevància de l’anunci i de la pàgina on dirigeix el link amb la cerca que ha fet l’usuari. Com més òptima consideri Google aquesta combinació de factors, més probable és que l’anunci aparegui en una posició visible de la pàgina de resultats de cerca.

Conceptes bàsics relacionats amb Google AdWords: definició i significat

Impressió

Número de cops que apareix un anunci a la pàgina de resultats de cerca. Depèn d’una combinació de factors la influència exacta dels quals només coneix Google.

Click Through Rate (CTR)

Número de clicks en relació al número d’impressions.. Aquesta ràtio s’assoleix dividint el número d’impressions entre el número de clicks. Mesura, en definitiva, si el teu anunci funciona. Si el teu anunci apareix molts cops als resultats de cerca (fet que podria ser perquè has fet una alta licitació en subhasta) però en canvi no té gaires clicks, vol dir que potser no has optat a les paraules adequades o que el teu anunci és de baixa qualitat i has de canviar-lo. En canvi si el teu anunci apareix pocs cops (per exemple perquè tens un pressupost limitat o perquè aquestes paraules tenen poques cerques) però fan click aquestes poques vegades que apareix, vol dir que el teu anunci funciona i que és recomanable que segueixis licitant per aquestes mateixes paraules amb els mateixos anuncis.

Taxa de conversió (en anglès conversion rate)

És el percentatge de visitants del teu web que completen l’acció que desitges del visitant. Per exemple, si vens un producte, la taxa de conversió és el número de vendes en relació al número de clicks al teu anunci. Altres accions esperades inclouen subscriure’s a un butlletí, demanar informació emplenant un formulari o trucant a un telèfon. Per aquest motiu sembla evident que la tasa de conversió no només depèn de l’efectivitat d’un anunci, sinó també de la pàgina on dirigeixi el link. Si aquesta pàgina està dissenyada específicament per convertir, serà més probable que l’usuari converteixi.

Cost per click (CPC)

El CPC fa referència al preu final del click, és a dir, el que Google acaba cobrant-te per cada cop que l’usuari entri al teu anunci. Depèn, per una banda, de la competència per una paraula o un grup de paraules clau. Per exemple, hi ha moltes més probabilitats que les paraules “moda dona” estiguin disputades (i per tant siguin més cares) que les paraules “vestits de nit” o que “rentat en sec a Berga”. D’altra banda, també depèn del fet que els teus anuncis assoleixin un alt CTR, que la pàgina on dirigeix el link de l’anunci carregui amb rapidesa i el seu contingut tingui a veure amb el text de l’anunci, entre d’altres característiques que Google valora positivament.